Wednesday, May 13, 2020

FRAGMENT CORONA BERSAMA KITA....


FRAGMEN CORONA BERSAMA KITA... 

Aku ingin keluar menghirup udara segar
Fragment corona menyapa dalam sunyi 
Mana topeng muka mu..... 
Anak kecil dan Nenek itu... 
Mungkin menjadi santapan ku 
Lalu aku terdiam di rumah 

Aku ingin berbelanja raya 
Lambaian di gedung besar 
Kerlipan manik manik baju 
Begitu indah berseri raya ini 
Fragment corona menyapa lagi 
Aku bersembunyi di celahan 
Manik indah yang berkilau 
Lalu.... 
Berbelanja dalam talian 
Pesanan tiba saiz berbeza 

Aku termenung di jendela 
Ingin pulang berhari raya 
Terbayang enak ketupat palas 
Rendang tok enak tak terkata 
Fragment corona mencuit manja
Aku berada di sempadan negeri 
Gerak Malaysia terhad kini 
Tidak dapat ku rentas negeri
Namun..... 
Hati ku tersenyum 
Kerana aku melindungi mereka 
Ayah ibu sanak saudara 
Dari tersentuh lambaian 
Fragment corona yang raya bersama 
Moga perlindunganNya 
Memberkati kita bersama... 


InderaPutera AZRi 
Cybercity, Kota Kinabalu 

No comments:

Post a Comment